Povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb.

Sazebník úhrad

Pokus o ochromení chodu obce

Dne 15.10.2024 jsme obdrželi 17 žádostí o informace dle zákona 106/1999 sb. Jedná se o zřejmý pokus zneužití tohoto zákona a o paralyzaci chodu obce. Musíme konstatovat, že se tazateli částečně jeho záměr vydařil.  Ač by se mohlo zdát, že odpovědět na 17 dotazů je práce na chvíli, jedná se o soubor mnoha dotazů, ke kterým potřebujeme nashromáždit desítky příloh, někdy i několik let na zpět (smluv, nabídek, usnesení, ceníků atd…), vyžádat si upřesnění od tazatele a na některé dotazy ani nelze odpovědět, vždy však musíme postupovat podle zákona. Tazatel, který ani nemá trvalé bydliště v obci, si vybral optimální načasovaní před podzimními školními prázdninami, zaměstnal zastupitele, právníky a dotčené firmy na mnoho dní a nocí. Celá akce ještě není u konce, ale již dnes víme, že obec utratila skoro 40 000,- Kč a musela okamžitě reagovat. Z tohoto důvodu jsme schválili jsme ceník, podle kterého budeme napříště postupovat při poskytovaní těchto informací. Takže vlastně není poškozená pouze obec, ale i občan, který má právo na informace.

Filtr

Roky:
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení informace o vyhodnocení funkce nového radaru měření rychlosti, včetně detailu kam informace směřují a jaké je vyúčtování aktuálního stavu od vlastní instalace zařízení - v konkrétní částce v Kč.“

Vaši zaslanou informaci žádáme doplnit o následující jednotlivé bod /dotazy:
1. jaké konkrétní náklady byly vynaloženy na realizaci této akce = instalace dvou kusů radarů včetně inženýrské činnosti - položkový rozpis?
2. kdo konkrétně a kdy tento záměr schválil v rámci Zastupitelstva Obce Popovičky = tedy co do charakteru a technického provedení?
3. dle jaké Projektové dokumentace byla instalace provedena a jaké konkrétní Suběkty se k projektové dokumentaci vyjadřovali (zde žádáme u předložení jak Projektové dokumentace, tak příslušná vyjádření)?
4. jaká je další očekávaná strategie řešení „omezení rychlosti v obci“ v jednotlivých bodech?

k žádosti bylo sděleno <-

Radary DR400RZ byly dodány a umístěny tak, aby došlo ke zklidnění dopravy v obci. Jedná se pouze o informativní měřiče rychlosti. SPZ vozidel, které překročí rychlost, se nikam neukládají ani nejsou nikam odesílány. Z tohoto důvodu není žádné vyúčtování aktuálního stavu v konkrétní částce. 

Body 1 a 2 viz přílohy.

Žádost o poskytnutí informace se podle § 2 odst. 4 InfZ částečně odmítá ve věci:
3. dle jaké Projektové dokumentace byla instalace provedena a jaké konkrétní Suběkty se k projektové dokumentaci vyjadřovali (zde žádáme u předložení jak Projektové dokumentace, tak příslušná vyjádření)?

Odpověď:
Projektová dokumentace není k dispozici, protože instalace byla provedena odbornou firmou 3K
Značky s.r.o. na základě dohody s dodavatelem. Pro bližší informace se obracejte na tuto společnost.

4. jaká je další očekávaná strategie řešení „omezení rychlosti v obci“ v jednotlivých bodech?

Odpověď:
Informace není k dispozici. Jedná se o požadavek směřující do budoucnosti neboť takový plán neexistuje.. Jelikož ust. § 2 odst. 4 InfZ vylučuje z povinnosti poskytovat informace, a to na dotazy na názory, na budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací, bylo z tohoto důvodu v souladu s ust. § 15 odst. 1 InfZ vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti. 

P o u č e n í o o p r a v n é m p r o s t ř e d k u
Proti tomuto rozhodnutí lze podle § 16 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., ve spojení s § 83 odst. 1 správního řádu podat odvolání. Odvolání se podává Krajskému úřadu Středočeského kraje prostřednictvím obce Popovičky do 15 dnů ode dne doručení písemného vyhotovení tohoto rozhodnutí.

Přílohy:

Faktura_2430386.pdf
26.11.2024
82 kB
Faktura_2430385.pdf
26.11.2024
84.57 kB
Dodací_list_2430386.pdf
26.11.2024
59.89 kB
Dodací_list_2430385.pdf
26.11.2024
63.75 kB
1655_230817133052_001.pdf
26.11.2024
91.07 kB
20240605085314.pdf
26.11.2024
88.55 kB
Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení agendy - věcného seznamu bodů plnění úkolů jednotlivých členů stanovených výborů a komisí Zastupitelstva Obce Popovičky za rok 2024 včetně evidence vedení plnění úkolů a to za
období 2024“

k žádosti bylo sděleno <-

Agenda zastupitelů: Úřad, lidé v obci | Popovičky
V tomto roce se ještě Kontrolní a Finanční výbor nesešel

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení agendy zaslaných podnětů a dotazů Občanů Obce Popovičky nebo Občanů s majetkovou účastí v katastru Obce Popovičky za rok 2024 + agenda vypořádání těchto podnětů/dotazů – a konkrétní dokumenty o vypořádání daných dotazů, pokud existují.“

k žádosti bylo sděleno <-

Vámi požadované informace k výše uvedeným žádostem jsou zveřejněny na webových stránkách obce Popovičky, z tohoto důvodu níže zasíláme jednotlivé odkazy:

https://popovicky.cz/urad/uredni-deska/zapis-ze-zasedani-zastupitelstva-19-3-2024
https://popovicky.cz/urad/uredni-deska/zapis-ze-zasedani-zastupitelstva-19-6-2024
https://popovicky.cz/urad/uredni-deska/zapis-ze-zasedani-zastupitelstva-12-9-2024

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení agendy dotazů a podnětů jednotlivých členů zastupitelstva zastupitelstvu a starostovi Obce Popovičky - §82 + agenda vypořádání těchto konkrétních dotazů a podnětů jednotlivých členů zastupitelstva Obce Popovičky.“

k žádosti bylo sděleno <-

1/ Proč je soukromý požadavek pana Petra Kvardy, potažmo vlastníka pozemku parc.č.78/4 v k.ú. Chomutovice paní Anny Kvardové řešen zcela netransparentně v žádosti společnosti Arendon, která danou změnu číslo jedna financuje a administrativně řeší?

Jak bylo vysvětleno na zastupitelstvu 25.4. viz videozáznam (doslovný zápis stále neexistuje); jde o veřejné prostranství – žádala obec schváleno většinou zastupitelů (zápisy z jednání všech dotčených orgánu jsou k dispozici) Arendon v rámci změny ÚP požádal o úpravu výměr veřejných prostranství a ploch zeleně, aby odpovídala dřívějším výměrám dle územní studie. A tím došlo k „revizi“ celé jedné funkční plochy, kam spadá i požadavek vlastníka pozemku parc. č. 78/4. Nejedná se tedy o separátně řešenou soukromou plochu doplněnou v rámci změn požadovaných Arendonem obcí. Obec akceptovala úpravu v rámci jedné plochy i pro pozemek parc.č. 78/4.

2/ Co obec obdrží od paní Kvardové za změnu územního plánu z veřejného prostranství a zeleně na stavební pozemky?

 Není důvod a není to ani podmínkou pro změnu územního plánu; je to plně v souladu návrhy a požadavky odboru územního plánování. Změna funkčního využití části pozemku nijak nezakládá právo na tomto pozemku stavět. Jakákoliv stavba zde podléhá stavebnímu řízení – povolení stavby, a zde v rámci procesu povolování je Obec účastníkem řízení a může si klást podmínky, za kterých případnou samotnou výstavbu povolí.

3/ Budou mít ostatní občané Popoviček a Chomutovic také možnost přednostně a za peníze jiných dávat vlastní žádosti o změnu územního plánu a obec jim obratem vyhoví a žádosti vyřídí?

Vysvětleno v bodě 1; dotaz by měl směřovat na pořizovatele, jestli je ochoten to platit; v procesu územního plánování žádné „přednostně“ resp. přednostní žádosti neexistují. Každý má právo podat podnět co by chtěl změnit v územním plánu; nelze nikomu obratem vyhovět každý podnět je specifický a posuzuje se samostatně; proces probíhá v součinnosti s pořizovatelem V případě pořizování změn ÚP je schválen Obsah, kterého se změny týkají. Tedy pokud bude kdokoliv z vlastníků nemovitostí požadovat úpravy dle schváleného Obsahu, tak samozřejmě může podat žádost / podnět. Pokud se bude žádost týkat jiných částí než těch schválených v Obsahu, musí pořizovatel tyto požadavky vypořádat a zastupitelstvo schválit. Schválení Obsahu změny neznamená schválení nového znění ÚP po změně!

4/ V časopise z jara 2024 se objevilo v článku od Saši Tuháčka v kapitole Voda a Kanalizace:
"celý systém je dlouhodobě podfinancovaný a do vody a kanalizace se u nás mnoho let neinvestovalo"
Prosím o exaktní informaci, z jakých dat Saša vychází, tzn dodat i celkový přehled financí do vodohospodářké infrastruktury v letech 2010-2022, že bylo nabyto tohoto dojmu.

Vycházíme z nutných investic do vody a kanalizace r. 2023 – 24; stručně řečeno neinvestovalo se tolik aby to stačilo pokrýt požadavky dle potřeb; řeším stávající stav po roce 2022 a očividné technické nedostatky v chybějícím financování.

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení agendy zaslaných podnětů a dotazů Občanů Obce Popovičky nebo Občanů s majetkovou účastí v katastru Obce Popovičky za rok 2024 + agenda vypořádání těchto podnětů/dotazů – a konkrétní dokumenty o vypořádání daných dotazů, pokud existují.“

k žádosti bylo sděleno <-

Vámi požadované informace k výše uvedeným žádostem jsou zveřejněny na webových stránkách obce Popovičky, z tohoto důvodu níže zasíláme jednotlivé odkazy:

https://popovicky.cz/urad/povinne-zverejnovane-informace/podle-106

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

 „Předložení agendy odpovědnosti úkolů - popisně - jednotlivých členů Zastupitelstva Obce Popovičky včetně popisu jednotlivých úkolů a termínů předpokládaného plnění/splnění (případně s doložením předpokládaných vedlejších nákladů vztažených k dané problematice s odkazem na rozpočet Obce) - dle §83“

k žádosti bylo sděleno <-

Vámi požadované informace k výše uvedeným žádostem jsou zveřejněny na webových stránkách obce Popovičky, z tohoto důvodu níže zasíláme jednotlivé odkazy:

Úřad, lidé v obci | Popovičky

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

O aktuálním stavu zákonného užívání nezpevněné a nedokončené plochy u objektu bývalého RLC. O aktuálním stavu řešení dané problematiky na příslušném SÚ v Říčanech a předložení veškerých protokolů a zápisů dokumentujících postup Zastupitelstva Obce Popovičky ke sjednání nápravy do zákonného stavu dané problematiky.

k žádosti bylo sděleno <-

Obec Popovičky jako povinný subjekt v uvedené věci rozhodlo v souladu s ustanovením § 2 odst. 4
zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“)

t a k t o:

Žádost o poskytnutí informace se podle § 2 odst. 4 InfZ odmítá.

O d ů v o d n ě n í
Nejedná se o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. Jedná se o dotaz na stanovisko
zástupců obce. Žádost o certifikát autorizované osoby ve stavebnictví je žádost o neexitující
informace.

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení aktuální platné (živé) dané konkrétní agendy změn ÚP Obce Popovičky v konkrétní návrhové podobě včetně procesu schvalování dané kokrétní problematiky mzastupitelstvem a to včetně zápisů a hlasování z těchto daných konkrétních jednání Zastupitelstva Obce Popovičky a schvalovacího procesu této administrace dané konkrétní problematiky ÚP Obce Popovičky“

k žádosti bylo sděleno <-

Územní plán: Dokumenty | Popovičky
Viz příloha Popovičky_Z1_ÚP_Obsah_komplet_HQ

Přílohy:

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„a) Předložení dokumentu „Jednací řád Zastupitelstav Obce Popovičky“ včetně schvalovacího procesu a data schválení daného dokumentu dle §92a, §96 Zákona o obcích.

b) O časovém plánu konání jednotlivých jednání Zastupitelstav Obce Popovičky do března
2025.“

k žádosti bylo sděleno <-

Obec Popovičky jako povinný subjekt v uvedené věci rozhodlo v souladu s ustanovením § 2 odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“) 
t a k t o:

Žádost o poskytnutí informace se podle § 2 odst. 4 InfZ částečně odmítá ve věci: poskytnutí informace o předpokládaném čerpání rozpočtu v řijnu, listopadu a prosinci 2024.

O d ů v o d n ě n í 

Informace o čerpání: požadovanými informacemi povinný subjekt nedisponuje, požadované informace směřují do budoucnosti, ze strany povinného subjektu by se jednalo o vytváření nových informací.

Žadatel ve své žádosti ze dne 15. 10. 2024 požádal o poskytnutí výše uvedených informací. 

Odpověď: O aktuálním čerpání rozpočtu Obce Popovičky dle jednotlivých položek rozpočtu, a to od ledna 2024 do záři 2024 zasíláme v příloze tohoto rozhodnutí.
viz příloha FIN_září 2024; 3-2024_Směrnice o zadávání veřejných zakázek malého rozsahu

P o u č e n í o o p r a v n é m p r o s t ř e d k u
Proti tomuto rozhodnutí lze podle § 16 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., ve spojení s § 83 odst. 1 správního řádu podat odvolání. Odvolání se podává Krajskému úřadu Středočeského kraje prostřednictvím obce Popovičky do 15 dnů ode dne doručení písemného vyhotovení tohoto rozhodnutí.

Jednací řád Zastupitelstva obce Popovičky:: https://popovicky.cz/urad/dokumenty/jednaci-rad

Přílohy:

FIN_září 2024.pdf
8.11.2024
534.58 kB
Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení aktuálních měsíčních platů jednotlivých členů zastupitelstva a dále předložení mimořádných odměn daným konkrétním členům zastupitelstva (pokud byly vyplaceny a za jakou konkrétní činnost) včetně konkrétních úkonů daných konkrétních členů zastupitelstva Obce Popovičky - za období 2023 a 2024. Včetně schvalovacího procesu Zastupitelstva Obce Popovičky na vyplacení odměn v písemné podobě.“

k žádosti bylo sděleno <-

Vámi požadované informace k výše uvedeným žádostem jsou zveřejněny na webových stránkách obce Popovičky, z tohoto důvodu níže zasílám odkazy:

Ostatní členové zastupitelstva a předsedové výborů jsou odměňováni dle nařízení vlády č. 318/2017 Sb.

Dále uvádíme, že žádné mimořádné odměny zastupitelům obce poskytnuty nebyly.

Odkaz na žádost ->