Povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb.

Sazebník úhrad

Pokus o ochromení chodu obce

Dne 15.10.2024 jsme obdrželi 17 žádostí o informace dle zákona 106/1999 sb. Jedná se o zřejmý pokus zneužití tohoto zákona a o paralyzaci chodu obce. Musíme konstatovat, že se tazateli částečně jeho záměr vydařil.  Ač by se mohlo zdát, že odpovědět na 17 dotazů je práce na chvíli, jedná se o soubor mnoha dotazů, ke kterým potřebujeme nashromáždit desítky příloh, někdy i několik let na zpět (smluv, nabídek, usnesení, ceníků atd…), vyžádat si upřesnění od tazatele a na některé dotazy ani nelze odpovědět, vždy však musíme postupovat podle zákona. Tazatel, který ani nemá trvalé bydliště v obci, si vybral optimální načasovaní před podzimními školními prázdninami, zaměstnal zastupitele, právníky a dotčené firmy na mnoho dní a nocí. Celá akce ještě není u konce, ale již dnes víme, že obec utratila skoro 40 000,- Kč a musela okamžitě reagovat. Z tohoto důvodu jsme schválili jsme ceník, podle kterého budeme napříště postupovat při poskytovaní těchto informací. Takže vlastně není poškozená pouze obec, ale i občan, který má právo na informace.

Filtr

Roky:
18.2.2025
podaná žádost ->

Žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb. - stížnost

Předložení „aktuální agendy spolupráce a problematiky s OAKS 2023/2024“ - jaká komkrétní aktuální problematika je řešena - předloženo stanovisko citujeme: „žádná agenda není“. Seznam závazků Obce Popovičky k OAKS a seznam závazků OAKS k Obci Popovičky s komentářem o jejich smluvním plnění v daných termínech nebo průběžně - nepředloženo.

Seznam smluvních ujednání s daty podpisu a doložení schvalovacího proces Zastupitelstva Obce Popovičky v písemné podobě = kdo daný smluvní vztah schválil - nepředloženo. Dále Vás upozorňujeme, že jste na vlastní vyžádání obdrželi dokument „ROZHODNUTÍ“ od Vašeho nadřízeného orgánu = Krajský úřad Středočeského kraje, ze dne 9.12.2024, Č.j.: 161167/2024/KUSK, 1.511, spisová značka: SZ_152636/2024/KUSK, vyřizuje JUDr. Eva Burešová, značka: InfZ OÚ 362/24.

Dokumet Vám ukládá příslušné podklady předložit ve lhůtě do 15 dnů od data doručení, což nebylo do dnešního dne splněno. Tímto Vám zasíláme „stížnost“ na nedodržení termínu předložení jmenovitých dokumentů. Souběžně jsem nucen Vás upozornit, že Vaše oficiální stanovisko na veřejném Zastupitelstvu Obce Popovičky k dané problematice o „pokračující neochotě NEpředložení příslušných dokumentů“ dne 4.2.2025 je v zásadním rozporu s řádným výkonem funkce Starosty Obce Popovičky a v rozporu se řádným výkonem dalších funkcí zastupitelstva. Opakovaně Vás žádám o poskytnutí informace v elektronické podobě na e-mailovou adresu holub@migis.cz v otevřeném formátu (EXCEL nebo WORD). Případně smluvní dokumenty v PDF formátu.

k žádosti bylo sděleno <-

Vaši stížnost považujeme za bezpředmětnou. Obec odpověděla prostřednictvím datové schránky již dne 18.12.2024.

Odkaz na žádost ->
18.2.2025
podaná žádost ->

Po prověření souvislostí spojených s dokumentem Změna územního plánu Popovičky č.1 Vás žádáme o doložení následujících informací:

1. Popisná změna je zpracována jako dokumet pořizovaný společností ARENDON a.s., IČO 27411800.
Dokument přehledně popisuje jednotlivé části v přiložené tabulce s příslušnými a přehledně zobrazenými územními dopady v přiloženém výkresu. Dotaz: Z jakého důvodu a proč se v dokumetu zpracovaném pro účely ARENDON objevuje v příloze č.1 dokumetu ve druhém odstavci (přílepek) ve znění, citace „Upravit velikost plochy PV52 - veřejná prostranství, maximální velikost tohoto veřejného prostranství bude 3.500 m2“ ? (Zde upřesňujeme, že celková výměra parcely je 6.733 m2).
Žádáme věcnou odpověď a odůvodnění.

2. Za předpokladu, že by mělo k takové změně ÚP dojít, pokládáme dotaz, zda byla předložena nebo definována alespoň zjednodušená „Studie zastavěnosti území“ včetně stanovení základních podmínek regulace, sjednocení konstrukcí, procento zastavitelnosti…atd. případné budoucí výstavby? Bylo takové jednání učiněno? Existuje zápis?. Žádáme konkrétní věcnou odpověď s případným předložením příslušných dokumentů. Žádost o poskytnutí informace dle zákona č.106/1999 Sb. strana 2 Pozn.: jením z důvodů a obavou, která nás vede k předložení zakového dotazu je aktuální stav rozestavěných staveb v lokalitě, které zásadním způsobem narušují přirozený krajinný ráz a urbanismus předmětého území Obce Popovičky.

3. Byly v rámci tohoto návrhu na dílčí změnu ÚP, která je snahou být součástí dokumentu Změna ÚP Popovičky č.1 dohodnuty nebo projednány základní obchodně-společenské podmínky ve prospěch Obce Popovičky? (Řekněme obdobně, jaké jsou/byly dohadovány s jinými stavebníky v lokalitě Obce Popovičky = příspěvek Obci?

4. Je k dispozici zápis z jednání Zastupitelstva Obce Popovičky ze dne 25.4.2024, kde byl údajně řešen
bod Schválení Změny ÚP Popovičky č.1? Existuje video záznam? - žádáme odkaz ke ztažení. Dále
Ing. Miroslav Holub
Lužická 1421/5
120 00 Praha 2
žádáme o předložení platného schváleného a podepsaného zápisu se všemi standartními náležitosmi - rozprava, hlasování, usnesení + přílohy.

5. S ohledem na možný věcný průběh projednání popisné změny ÚP č.1, který by měl být naznačen v zápisu z jednání, je zjevné, že zde pravděpodobně dochází k zásadnímu porušení ustanovení Zákona o obcích č.128/2000 Sb. a porušení dalších souvisejících předpisů, jako je zákon o střetu zájmů č.159/2006 Sb. Dochází k tomu, respektive mohlo by dojít právě proto, kdyby jmenovitý zastupitel pan Petr Kvarda hlasoval ve svůj prospěch hlasem, který je „rozhodující“, jak zákon uvádí. Tedy je zde silná pravděpodobnost, že takové hlasování nemůže být platné - tedy za předpokladu, že o hlasování existuje platný dokument = podepsaný všemi přítomnými členy Zastupitelstva Obce Popovičky. Dotaz zní: Je si pan starosta Ing. Alexander Tuháček vědom takové skutečnosti? Jsou si této skutečnosti vědomi ostatní zastupitelé obce - jmenovitě? (s odkazem na bod ad 4.)

k žádosti bylo sděleno <-

Obec Popovičky, se sídlem K Rybníku 12, Chomutovice, 251 01, IČO: 00640131 jako povinný subjekt ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen jako „InfZ“), rozhodla v souladu s ust. § 15 odst. 1 ve spojení s § 2 odst. 4 InfZ o žádosti Ing. Miroslava Holuba, nar. 3.6.1964 (dále také jako „Žadatel“) ze dne 7.2.2025 č. 18_2025 ve věci poskytnutí informací

Podle ust. § 11a písm. b) InfZ se žádost o poskytnutí informací z důvodu zneužití práva odmítá.

Povinný subjekt konstatuje, že tato žádost o poskytnutí informací je již 18. žádostí Žadatele adresovanou povinnému subjektu, a to v průběhu několika málo posledních měsíců.

Povinný subjekt je malou obcí s jedním zaměstnancem na zkrácený úvazek a zastupitelé nejsou pro výkon svého mandátu uvolnění, tyto skutečnosti jsou veřejně známé. Ze strany Žadatele se tedy evidentně jedná o snahu paralyzovat chod obecního úřadu povinného subjektu a nikoliv získat informace.

Povinný subjekt doplňuje, že načasování předešlých 17-ti žádostí Žadatele bylo záměrně směřováno na dobu krátce před školními prázdninami a bezprostředně před zasedáním zastupitelstva, na kterém povinný subjekt řeší neodkladné body týkající se zabezpečení chodu obce, což a vyžaduje detailní a časově náročnou přípravu.

Každá žádost Žadatele (včetně aktuální) přitom obsahovala a obsahuje celou řadu podotázek a požadavků na množství příloh – někdy i mnoho let zpět.

Příprava odpovědí je časové náročná nehledě na dodržení zákonných lhůt, získání podkladů od dotčených subjektů a právní konzultace.

Povinný subjekt z výše uvedených důvodů považuje aktuální žádost Žadatele za zjevné šikanózní jednání a zneužití práva na informace s tím, že z opakovaného podávání žádostí jedním a týmž Žadatelem lze za daných okolností dovodit, že cílem Žadatele je způsobit povinnému subjektu nepřiměřenou zátěž a bránit mu v plnění jeho ostatních zákonných povinností.
Nad rámec uvedeného se ohledně dotazu č. 5 jedná ze strany Žadatele o dotaz na názory, budoucí rozhodnutí, které by vedly k vytváření nových informací, na něž se povinnost poskytnout informace dle InfZ nevztahuje.

P o u č e n í o o p r a v n é m p r o s t ř e d k u
Proti tomuto rozhodnutí lze podle ust. § 16 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., ve spojení s ust. § 83 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád podat odvolání. Odvolání se podává Krajskému úřadu Středočeského kraje prostřednictvím obce Popovičky do 15 dnů ode dne doručení písemného vyhotovení tohoto rozhodnutí.

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení informace o vyhodnocení funkce nového radaru měření rychlosti, včetně detailu kam informace směřují a jaké je vyúčtování aktuálního stavu od vlastní instalace zařízení - v konkrétní částce v Kč.“

Vaši zaslanou informaci žádáme doplnit o následující jednotlivé bod /dotazy:
1. jaké konkrétní náklady byly vynaloženy na realizaci této akce = instalace dvou kusů radarů včetně inženýrské činnosti - položkový rozpis?
2. kdo konkrétně a kdy tento záměr schválil v rámci Zastupitelstva Obce Popovičky = tedy co do charakteru a technického provedení?
3. dle jaké Projektové dokumentace byla instalace provedena a jaké konkrétní Suběkty se k projektové dokumentaci vyjadřovali (zde žádáme u předložení jak Projektové dokumentace, tak příslušná vyjádření)?
4. jaká je další očekávaná strategie řešení „omezení rychlosti v obci“ v jednotlivých bodech?

k žádosti bylo sděleno <-

Radary DR400RZ byly dodány a umístěny tak, aby došlo ke zklidnění dopravy v obci. Jedná se pouze o informativní měřiče rychlosti. SPZ vozidel, které překročí rychlost, se nikam neukládají ani nejsou nikam odesílány. Z tohoto důvodu není žádné vyúčtování aktuálního stavu v konkrétní částce. 

Body 1 a 2 viz přílohy.

Žádost o poskytnutí informace se podle § 2 odst. 4 InfZ částečně odmítá ve věci:
3. dle jaké Projektové dokumentace byla instalace provedena a jaké konkrétní Suběkty se k projektové dokumentaci vyjadřovali (zde žádáme u předložení jak Projektové dokumentace, tak příslušná vyjádření)?

Odpověď:
Projektová dokumentace není k dispozici, protože instalace byla provedena odbornou firmou 3K
Značky s.r.o. na základě dohody s dodavatelem. Pro bližší informace se obracejte na tuto společnost.

4. jaká je další očekávaná strategie řešení „omezení rychlosti v obci“ v jednotlivých bodech?

Odpověď:
Informace není k dispozici. Jedná se o požadavek směřující do budoucnosti neboť takový plán neexistuje.. Jelikož ust. § 2 odst. 4 InfZ vylučuje z povinnosti poskytovat informace, a to na dotazy na názory, na budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací, bylo z tohoto důvodu v souladu s ust. § 15 odst. 1 InfZ vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti. 

P o u č e n í o o p r a v n é m p r o s t ř e d k u
Proti tomuto rozhodnutí lze podle § 16 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., ve spojení s § 83 odst. 1 správního řádu podat odvolání. Odvolání se podává Krajskému úřadu Středočeského kraje prostřednictvím obce Popovičky do 15 dnů ode dne doručení písemného vyhotovení tohoto rozhodnutí.

Přílohy:

Faktura_2430386.pdf
26.11.2024
82 kB
Faktura_2430385.pdf
26.11.2024
84.57 kB
Dodací_list_2430386.pdf
26.11.2024
59.89 kB
Dodací_list_2430385.pdf
26.11.2024
63.75 kB
1655_230817133052_001.pdf
26.11.2024
91.07 kB
20240605085314.pdf
26.11.2024
88.55 kB
Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení agendy - věcného seznamu bodů plnění úkolů jednotlivých členů stanovených výborů a komisí Zastupitelstva Obce Popovičky za rok 2024 včetně evidence vedení plnění úkolů a to za
období 2024“

k žádosti bylo sděleno <-

Agenda zastupitelů: Úřad, lidé v obci | Popovičky
V tomto roce se ještě Kontrolní a Finanční výbor nesešel

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení agendy zaslaných podnětů a dotazů Občanů Obce Popovičky nebo Občanů s majetkovou účastí v katastru Obce Popovičky za rok 2024 + agenda vypořádání těchto podnětů/dotazů – a konkrétní dokumenty o vypořádání daných dotazů, pokud existují.“

k žádosti bylo sděleno <-

Vámi požadované informace k výše uvedeným žádostem jsou zveřejněny na webových stránkách obce Popovičky, z tohoto důvodu níže zasíláme jednotlivé odkazy:

https://popovicky.cz/urad/uredni-deska/zapis-ze-zasedani-zastupitelstva-19-3-2024
https://popovicky.cz/urad/uredni-deska/zapis-ze-zasedani-zastupitelstva-19-6-2024
https://popovicky.cz/urad/uredni-deska/zapis-ze-zasedani-zastupitelstva-12-9-2024

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení agendy dotazů a podnětů jednotlivých členů zastupitelstva zastupitelstvu a starostovi Obce Popovičky - §82 + agenda vypořádání těchto konkrétních dotazů a podnětů jednotlivých členů zastupitelstva Obce Popovičky.“

k žádosti bylo sděleno <-

1/ Proč je soukromý požadavek pana Petra Kvardy, potažmo vlastníka pozemku parc.č.78/4 v k.ú. Chomutovice paní Anny Kvardové řešen zcela netransparentně v žádosti společnosti Arendon, která danou změnu číslo jedna financuje a administrativně řeší?

Jak bylo vysvětleno na zastupitelstvu 25.4. viz videozáznam (doslovný zápis stále neexistuje); jde o veřejné prostranství – žádala obec schváleno většinou zastupitelů (zápisy z jednání všech dotčených orgánu jsou k dispozici) Arendon v rámci změny ÚP požádal o úpravu výměr veřejných prostranství a ploch zeleně, aby odpovídala dřívějším výměrám dle územní studie. A tím došlo k „revizi“ celé jedné funkční plochy, kam spadá i požadavek vlastníka pozemku parc. č. 78/4. Nejedná se tedy o separátně řešenou soukromou plochu doplněnou v rámci změn požadovaných Arendonem obcí. Obec akceptovala úpravu v rámci jedné plochy i pro pozemek parc.č. 78/4.

2/ Co obec obdrží od paní Kvardové za změnu územního plánu z veřejného prostranství a zeleně na stavební pozemky?

 Není důvod a není to ani podmínkou pro změnu územního plánu; je to plně v souladu návrhy a požadavky odboru územního plánování. Změna funkčního využití části pozemku nijak nezakládá právo na tomto pozemku stavět. Jakákoliv stavba zde podléhá stavebnímu řízení – povolení stavby, a zde v rámci procesu povolování je Obec účastníkem řízení a může si klást podmínky, za kterých případnou samotnou výstavbu povolí.

3/ Budou mít ostatní občané Popoviček a Chomutovic také možnost přednostně a za peníze jiných dávat vlastní žádosti o změnu územního plánu a obec jim obratem vyhoví a žádosti vyřídí?

Vysvětleno v bodě 1; dotaz by měl směřovat na pořizovatele, jestli je ochoten to platit; v procesu územního plánování žádné „přednostně“ resp. přednostní žádosti neexistují. Každý má právo podat podnět co by chtěl změnit v územním plánu; nelze nikomu obratem vyhovět každý podnět je specifický a posuzuje se samostatně; proces probíhá v součinnosti s pořizovatelem V případě pořizování změn ÚP je schválen Obsah, kterého se změny týkají. Tedy pokud bude kdokoliv z vlastníků nemovitostí požadovat úpravy dle schváleného Obsahu, tak samozřejmě může podat žádost / podnět. Pokud se bude žádost týkat jiných částí než těch schválených v Obsahu, musí pořizovatel tyto požadavky vypořádat a zastupitelstvo schválit. Schválení Obsahu změny neznamená schválení nového znění ÚP po změně!

4/ V časopise z jara 2024 se objevilo v článku od Saši Tuháčka v kapitole Voda a Kanalizace:
"celý systém je dlouhodobě podfinancovaný a do vody a kanalizace se u nás mnoho let neinvestovalo"
Prosím o exaktní informaci, z jakých dat Saša vychází, tzn dodat i celkový přehled financí do vodohospodářké infrastruktury v letech 2010-2022, že bylo nabyto tohoto dojmu.

Vycházíme z nutných investic do vody a kanalizace r. 2023 – 24; stručně řečeno neinvestovalo se tolik aby to stačilo pokrýt požadavky dle potřeb; řeším stávající stav po roce 2022 a očividné technické nedostatky v chybějícím financování.

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení agendy zaslaných podnětů a dotazů Občanů Obce Popovičky nebo Občanů s majetkovou účastí v katastru Obce Popovičky za rok 2024 + agenda vypořádání těchto podnětů/dotazů – a konkrétní dokumenty o vypořádání daných dotazů, pokud existují.“

k žádosti bylo sděleno <-

Vámi požadované informace k výše uvedeným žádostem jsou zveřejněny na webových stránkách obce Popovičky, z tohoto důvodu níže zasíláme jednotlivé odkazy:

https://popovicky.cz/urad/povinne-zverejnovane-informace/podle-106

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

 „Předložení agendy odpovědnosti úkolů - popisně - jednotlivých členů Zastupitelstva Obce Popovičky včetně popisu jednotlivých úkolů a termínů předpokládaného plnění/splnění (případně s doložením předpokládaných vedlejších nákladů vztažených k dané problematice s odkazem na rozpočet Obce) - dle §83“

k žádosti bylo sděleno <-

Vámi požadované informace k výše uvedeným žádostem jsou zveřejněny na webových stránkách obce Popovičky, z tohoto důvodu níže zasíláme jednotlivé odkazy:

Úřad, lidé v obci | Popovičky

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

O aktuálním stavu zákonného užívání nezpevněné a nedokončené plochy u objektu bývalého RLC. O aktuálním stavu řešení dané problematiky na příslušném SÚ v Říčanech a předložení veškerých protokolů a zápisů dokumentujících postup Zastupitelstva Obce Popovičky ke sjednání nápravy do zákonného stavu dané problematiky.

k žádosti bylo sděleno <-

Obec Popovičky jako povinný subjekt v uvedené věci rozhodlo v souladu s ustanovením § 2 odst. 4
zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“)

t a k t o:

Žádost o poskytnutí informace se podle § 2 odst. 4 InfZ odmítá.

O d ů v o d n ě n í
Nejedná se o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. Jedná se o dotaz na stanovisko
zástupců obce. Žádost o certifikát autorizované osoby ve stavebnictví je žádost o neexitující
informace.

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení aktuální platné (živé) dané konkrétní agendy změn ÚP Obce Popovičky v konkrétní návrhové podobě včetně procesu schvalování dané kokrétní problematiky mzastupitelstvem a to včetně zápisů a hlasování z těchto daných konkrétních jednání Zastupitelstva Obce Popovičky a schvalovacího procesu této administrace dané konkrétní problematiky ÚP Obce Popovičky“

k žádosti bylo sděleno <-

Územní plán: Dokumenty | Popovičky
Viz příloha Popovičky_Z1_ÚP_Obsah_komplet_HQ

Přílohy:

Odkaz na žádost ->