Povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb.

Sazebník úhrad

Pokus o ochromení chodu obce

Dne 15.10.2024 jsme obdrželi 17 žádostí o informace dle zákona 106/1999 sb. Jedná se o zřejmý pokus zneužití tohoto zákona a o paralyzaci chodu obce. Musíme konstatovat, že se tazateli částečně jeho záměr vydařil.  Ač by se mohlo zdát, že odpovědět na 17 dotazů je práce na chvíli, jedná se o soubor mnoha dotazů, ke kterým potřebujeme nashromáždit desítky příloh, někdy i několik let na zpět (smluv, nabídek, usnesení, ceníků atd…), vyžádat si upřesnění od tazatele a na některé dotazy ani nelze odpovědět, vždy však musíme postupovat podle zákona. Tazatel, který ani nemá trvalé bydliště v obci, si vybral optimální načasovaní před podzimními školními prázdninami, zaměstnal zastupitele, právníky a dotčené firmy na mnoho dní a nocí. Celá akce ještě není u konce, ale již dnes víme, že obec utratila skoro 40 000,- Kč a musela okamžitě reagovat. Z tohoto důvodu jsme schválili jsme ceník, podle kterého budeme napříště postupovat při poskytovaní těchto informací. Takže vlastně není poškozená pouze obec, ale i občan, který má právo na informace.

Filtr

Roky:
15.10.2024
podaná žádost ->

 „Předložení agendy odpovědnosti úkolů - popisně - jednotlivých členů Zastupitelstva Obce Popovičky včetně popisu jednotlivých úkolů a termínů předpokládaného plnění/splnění (případně s doložením předpokládaných vedlejších nákladů vztažených k dané problematice s odkazem na rozpočet Obce) - dle §83“

k žádosti bylo sděleno <-

Vámi požadované informace k výše uvedeným žádostem jsou zveřejněny na webových stránkách obce Popovičky, z tohoto důvodu níže zasíláme jednotlivé odkazy:

Úřad, lidé v obci | Popovičky

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

O aktuálním stavu zákonného užívání nezpevněné a nedokončené plochy u objektu bývalého RLC. O aktuálním stavu řešení dané problematiky na příslušném SÚ v Říčanech a předložení veškerých protokolů a zápisů dokumentujících postup Zastupitelstva Obce Popovičky ke sjednání nápravy do zákonného stavu dané problematiky.

k žádosti bylo sděleno <-

Obec Popovičky jako povinný subjekt v uvedené věci rozhodlo v souladu s ustanovením § 2 odst. 4
zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“)

t a k t o:

Žádost o poskytnutí informace se podle § 2 odst. 4 InfZ odmítá.

O d ů v o d n ě n í
Nejedná se o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. Jedná se o dotaz na stanovisko
zástupců obce. Žádost o certifikát autorizované osoby ve stavebnictví je žádost o neexitující
informace.

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení aktuální platné (živé) dané konkrétní agendy změn ÚP Obce Popovičky v konkrétní návrhové podobě včetně procesu schvalování dané kokrétní problematiky mzastupitelstvem a to včetně zápisů a hlasování z těchto daných konkrétních jednání Zastupitelstva Obce Popovičky a schvalovacího procesu této administrace dané konkrétní problematiky ÚP Obce Popovičky“

k žádosti bylo sděleno <-

Územní plán: Dokumenty | Popovičky
Viz příloha Popovičky_Z1_ÚP_Obsah_komplet_HQ

Přílohy:

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„a) Předložení dokumentu „Jednací řád Zastupitelstav Obce Popovičky“ včetně schvalovacího procesu a data schválení daného dokumentu dle §92a, §96 Zákona o obcích.

b) O časovém plánu konání jednotlivých jednání Zastupitelstav Obce Popovičky do března
2025.“

k žádosti bylo sděleno <-

Obec Popovičky jako povinný subjekt v uvedené věci rozhodlo v souladu s ustanovením § 2 odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“) 
t a k t o:

Žádost o poskytnutí informace se podle § 2 odst. 4 InfZ částečně odmítá ve věci: poskytnutí informace o předpokládaném čerpání rozpočtu v řijnu, listopadu a prosinci 2024.

O d ů v o d n ě n í 

Informace o čerpání: požadovanými informacemi povinný subjekt nedisponuje, požadované informace směřují do budoucnosti, ze strany povinného subjektu by se jednalo o vytváření nových informací.

Žadatel ve své žádosti ze dne 15. 10. 2024 požádal o poskytnutí výše uvedených informací. 

Odpověď: O aktuálním čerpání rozpočtu Obce Popovičky dle jednotlivých položek rozpočtu, a to od ledna 2024 do záři 2024 zasíláme v příloze tohoto rozhodnutí.
viz příloha FIN_září 2024; 3-2024_Směrnice o zadávání veřejných zakázek malého rozsahu

P o u č e n í o o p r a v n é m p r o s t ř e d k u
Proti tomuto rozhodnutí lze podle § 16 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., ve spojení s § 83 odst. 1 správního řádu podat odvolání. Odvolání se podává Krajskému úřadu Středočeského kraje prostřednictvím obce Popovičky do 15 dnů ode dne doručení písemného vyhotovení tohoto rozhodnutí.

Jednací řád Zastupitelstva obce Popovičky:: https://popovicky.cz/urad/dokumenty/jednaci-rad

Přílohy:

FIN_září 2024.pdf
8.11.2024
534.58 kB
Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení aktuálních měsíčních platů jednotlivých členů zastupitelstva a dále předložení mimořádných odměn daným konkrétním členům zastupitelstva (pokud byly vyplaceny a za jakou konkrétní činnost) včetně konkrétních úkonů daných konkrétních členů zastupitelstva Obce Popovičky - za období 2023 a 2024. Včetně schvalovacího procesu Zastupitelstva Obce Popovičky na vyplacení odměn v písemné podobě.“

k žádosti bylo sděleno <-

Vámi požadované informace k výše uvedeným žádostem jsou zveřejněny na webových stránkách obce Popovičky, z tohoto důvodu níže zasílám odkazy:

Ostatní členové zastupitelstva a předsedové výborů jsou odměňováni dle nařízení vlády č. 318/2017 Sb.

Dále uvádíme, že žádné mimořádné odměny zastupitelům obce poskytnuty nebyly.

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Přeložení Smlouvy o Dílo na zajištění „Rekonstrukce části komunikace U Rybníka“, včetně platných smluvních podmínek a ceny Díla. Dále způsob schválení akce rekonstrukce komunikace ze strany Zastupitelstva v písemné podobě v konkrétní písemném dokumentu“

k žádosti bylo sděleno <-

664_Smlouva o dílo ze dne 22.5. 2024 Schválilo zastupitelstvo dne 25.4. 2025 

Přílohy:

664_Smlouva o dílo.pdf
8.11.2024
2.07 MB
Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Přeložení smlouvy na výkon TDI pro akci „Výměna a rekonstrukce částí veřejného osvětlení“ v Obci popovičky dle jednotlivých etap, včetně určené odpovědné osoby, její kvalifikace a konkrétního způsobu a výše honoráře za provedení úkonů TDI.
Předložení konkrétního smluvního ujednání nebo objednávky, která byla dle platných regulí a zákonů schválena Zastupitelstvem Obce Popovičky dle - §84 odst p), v) Zákona o obcích“

k žádosti bylo sděleno <-

Schválilo zastupitelstvo Obce Popovičky dne 19.3.2024; Usnesení 157

Přílohy:

Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení Smlouvy s panem Zichem na konkrétní danou problematiku včetně závěrů schvalovacího procesu ze strany Zastupitelstva Obce Popovičky, kterým bylo uzavření Smlouvy podmíněno - jmenovitě (pro a proti) a v jaké fázi naplnění se aktuálně problematika nachází.“

k žádosti bylo sděleno <-

Upřesněte o jakou problematiku a smlouvu se jedná.

Upřesnění je možno provést stejnou formou, kterou zákon o svobodném přístupu k informacím stanoví pro podání žádosti (například datovou schránkou, e-mailem).

Pokud žádosti neupřesníte do 30 dnů ode dne doručení této výzvy, budou Vaše výše uvedené žádosti odloženy. V případě, že žádosti upřesníte, budou upřesněné žádosti vyřízeny do 15 dnů ode dne, kdy obec Popovičky obdrží upřesnění žádostí (§ 14 odst. 5 písm. d) InfZ).

Odkaz na žádost ->
12.11.2024
podaná žádost ->

Předložení agendy problematiky, která byla řešena danou konkrétní Advokátní kanceláří (dále AK), s uvedením konkrétních názvů problematiky, zadání dané problematiky a s uvedením konkrétních hodinových a celkových sazeb, které byly dané AK vyplaceny a to za období 2023 - 2024 k dnešnímu dni a to včetně uvedení celkového součtu.

k žádosti bylo sděleno <-

Mach Legal, advokátní kancelář s.r.o. - veškeré smlouvy a uhrazené faktury naleznete v přílohách. S touto advokátní kanceláří byly uzavřeny smlouvy o poskytnutí právní pomoci v době kdy byla starostkou obce Ing. Radka Kučerová. Spolupráce s uvedenou advokátní kanceláří byla z důvodu ztráty důvěry ukončena spolupráce ke dni 3.4.2023.

KVB advokátní kancelář s.r.o
KVB advokátní kanceláří byla naší obci nabídnuta možnost spolupráce při poskytování právních služeb v režimu paušálních balíčků (s uzavřením komplexní smlouvy) či v režimu jednorázových zadání při hodinové sazbě 2.690,- Kč bez DPH (operativní dle aktuální potřeby, méně formalizované). S ohledem na běžný rozsah agendy k řešení s právníky, kdy se nejevilo potřebné ujednat paušální balíček, byl zvolen již za pana starosty Švehly režim jednorázových zadání, vč. telefonických konzultací, dle jednotlivých právních otázek. Takto je postupováno i nadále.

Faktury naleznete v přílohách.

Přílohy:

M.L. - f13.pdf
19.11.2024
141.78 kB
M.L. - f12.pdf
19.11.2024
140.49 kB
M.L. - f11.pdf
19.11.2024
190.27 kB
M.L. - f10.pdf
19.11.2024
173.06 kB
M.L. - f9.pdf
19.11.2024
107.66 kB
M.L. - f8.pdf
19.11.2024
212.84 kB
M.L. - f7.pdf
19.11.2024
145.12 kB
M.L. - f6.pdf
19.11.2024
164.83 kB
M.L. - f5.pdf
19.11.2024
69.06 kB
M.L. - f5 příloha.pdf
19.11.2024
62.12 kB
M.L. - f4.pdf
19.11.2024
70.92 kB
M.L. - f4 příloha.pdf
19.11.2024
82.98 kB
M.L. - f3.pdf
19.11.2024
73.63 kB
M.L. - f3 příloha.pdf
19.11.2024
38.42 kB
M.L. - f2.pdf
19.11.2024
92.02 kB
M.L. - f2 příloha.pdf
19.11.2024
73.52 kB
M.L. - f1.pdf
19.11.2024
88.36 kB
M.L. - f1 příloha.pdf
19.11.2024
56.35 kB
20240326092508.pdf
19.11.2024
84.47 kB
20240122100302.pdf
19.11.2024
51.67 kB
20230829080102.pdf
19.11.2024
78.31 kB
20230626091123.pdf
19.11.2024
61.27 kB
Odkaz na žádost ->
15.10.2024
podaná žádost ->

„Předložení agendy problematiky, která byla řešena danou konkrétní Advokátní kanceláří (dále AK), s uvedením konkrétních názvů problematiky, zadání dané problematiky a s uvedením konkrétních hodinových a celkových sazeb, které byly dané AK vyplaceny a to za období 2023 - 2024 k dnešnímu dni a to včetně uvedení celkového součtu.“

k žádosti bylo sděleno <-

Upřesněte o jakou AK se jedná.

Upřesnění je možno provést stejnou formou, kterou zákon o svobodném přístupu k informacím stanoví pro podání žádosti (například datovou schránkou, e-mailem).

Pokud žádosti neupřesníte do 30 dnů ode dne doručení této výzvy, budou Vaše výše uvedené žádosti odloženy. V případě, že žádosti upřesníte, budou upřesněné žádosti vyřízeny do 15 dnů ode dne, kdy obec Popovičky obdrží upřesnění žádostí (§ 14 odst. 5 písm. d) InfZ).

Odkaz na žádost ->